Χαντζηνικολάου (ΕΕΤ): Η κρίση βρήκε τις ελληνικές τράπεζες σε πολύ καλύτερη θέση σε κεφάλαια και ρευστότητα

Ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι τράπεζες για να «επουλωθούν» οι πληγές της οικονομίας από τον Covid-19, οι ευκαιρίες που προκύπτουν από την κρίση αλλά και οι λύσεις που προκρίνονται για την επόμενη ημέρα, βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης μεταξύ των πλέον ειδικών του κλάδου στο πλαίσιο του νέου κύκλου διαδικτυακών συναντήσεων που οργανώνει το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Στη συζήτηση, που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου ο Πρόεδρος της ΕΕΤ και πρόεδρος του ΔΣ της Πειραιώς, Γιώργος Χαντζηνικολάου ανέφερε με τη σειρά του ότι οι τράπεζες έχουν εισέλθει σε αυτή την κρίση σε πολύ καλύτερη θέση από πλευρά ρευστότητας και κεφαλαίων για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις.

Ο μεγάλος άγνωστος είναι το ποσό των νέων «κόκκινων δανείων» που θα κληροδοτήσει αυτή η οικονομική κρίση και ο αντίκτυπος που θα έχει στις προσπάθειες μείωσής τους.
Οι τράπεζες πρέπει να προσεγγίσουν τους πελάτες, να εργαστούν μαζί τους και να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας που τυχόν έχουν.

Ο κ. Χατζηνικολάου δεν είναι αντίθετος με τη λύση μιας bad bank, όλες οι λύσεις είναι καλοδεχούμενες» αρκεί να εξεταστούν πρώτα καλά τα υφιστάμενα εργαλεία και να δοθούν λύσεις μέσα από αυτά όπως πχ με την ενίσχυση του σχεδίου «Ηρακλής».

Προτεραιότητα είναι να μείνουν οι υγιείς πελάτες υγιείς ούτως ώστε να έχουμε και υγιείς τράπεζες.

Ο κ. Χαντζηνικολάου τόνισε, επίσης, την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων με ρευστότητα και τόνισε ότι «οι μη κανονικές συνθήκες απαιτούν μη κανονικές λύσεις γι’ αυτό οι τράπεζες θα αναλάβουν μεγαλύτερο ρίσκο». Τους υγιείς πελάτες μας πρέπει «να τους προσέξουμε, να δουλέψουμε μαζί τους με στόχο να γίνουν υγιέστατοι», ανέφερε και πρόσθεσε: «Έχουμε δεσμευτεί προς όλους ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να στηρίξουμε τους πελάτες μας. Εξ ου και βρισκόμαστε σε ανοικτή γραμμή με την κυβέρνηση και τα ευρωπαϊκά όργανα». Έβαλε όμως και μια διαχωριστική γραμμή υπογραμμίζοντας ότι «δεν είναι όλες οι λύσεις για όλους τους ενδιαφερόμενους», δίνοντας ένα μήνυμα προς τους στρατηγικούς κακοπληρωτές

Ο πρόεδρος της ΕΕΤ αναφέρθηκε και στο ψηφιακό άλμα που έκαναν οι τράπεζες αλλά και στην εντυπωσιακή συμπεριφορά των πελατών, οι οποίοι εξοικειώθηκαν αμέσως με τις νέες τεχνολογίες. «Το 95% των συναλλαγών γίνεται ψηφιακά και το εντυπωσιακό είναι ότι στην Πειραιώς είδαμε ότι μεγάλος αριθμός πελατών άνω των 50 ετών απέκτησε τώρα internet banking», κατέληξε.

Czurda (ΤΧΣ): Το Ταμείο συνεργάζεται στενά με τις τράπεζες για τη βελτίωση της κερδοφορίας τους

Ο επικεφαλής του ΤΧΣ Martin Czurda επισήμανε ότι το Ταμείο συνεργάζεται στενά με τις τράπεζες για τη βελτίωση της κερδοφορίας τους.
Επιβεβαίωσε ότι εν μέσω κρίσης κορωνοϊού οι τράπεζες είναι πολύ καλά προετοιμασμένες και έχουν τα εργαλεία για να λειτουργήσουν απομακρυσμένα. Διαθέτουν, επίσης, εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων και αυτό βοηθά.
Επισημαίνοντας ότι η τρέχουσα κρίση δεν είναι κρίση των τραπεζών αλλά κρίση προσφοράς και ζήτησης που «σφυροκοπά» τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, δηλαδή κρίση της πραγματικής οικονομίας, ο κ. Czurda τόνισε την ανάγκη οι τράπεζες να προετοιμάσουν τους πελάτες για την επόμενη μέρα, να βρουν τρόπους να ανταποκριθούν οι δανειολήπτες στις υποχρεώσεις τους και να γίνει μια κοινή προσπάθεια τραπεζών, κυβέρνησης και ευρωπαϊκών θεσμών, καθώς διαθέτουν τα απαραίτητα εργαλεία.
Εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, καθώς η κρίση έδειξε ότι ο Έλληνας πελάτης δεν είναι τόσο συντηρητικός και είναι πράγματι ικανός να κάνει συναλλαγές από τον υπολογιστή του.
Το ΤΧΣ συζητά με τις τράπεζες νέους τρόπους τραπεζικής δραστηριότητας, δεδομένου ότι οι ψηφιακές συναλλαγές στην Ελλάδα δεν ξεπερνούν το 20% των συναλλαγών.
«Το δύσκολο είναι να ξεφορτωθούμε τις παλιές ιδέες», είπε, αναγνωρίζοντας τη δυσκολία του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Ωστόσο, η ώθηση προς μια ψηφιακή εποχή είναι πιο ισχυρή μετά τον κορονοϊό και οι διοικήσεις βλέπουν πλέον τις ευκολίες.